ELKA ŁUKASZ KUBIAK OŚRODEK SZKOLENIA KIEROWCÓW
szkolenia, testy

przykladowe pytania internautów z egzaminu w WORD!!!


 zapoznaj sie z Osrodkiem Ruchu Drogowego w którym proponujemy Ci przystąpić do egzaminu WORD GORZÓW WLKP.

 

STRESUJESZ SIE PRZED EGZAMINEM? ZOBACZ OPRACOWANIE WORD ZIELONA GÓRA...

  a na początek oto jak wygląda egzamin państwowy:

Egzamin na prawo jazdy jest obecnie znacznie mniej skomplikowany niż jeszcze kilka lat temu. Mimo to nadal tylko niewiele ponad 30 proc. zdających jest w stanie poradzić sobie z nim za pierwszym razem. Jak twierdzą egzaminatorzy, kluczowe znaczenie ma wybór szkoły jazdy. nauka jazdy choszczno, prawo jazdy choszczno.

Zanim kursant wybierze się do ośrodka egzaminacyjnego na egzamin państwowy, musi przejść wewnętrzny egzamin we własnej szkole jazdy. Jest to warunek wymagany przepisami. Wewnętrzny egzamin ma niemal identyczny przebieg jak państwowy. Jeżeli wewnętrzny sprawdzian jest udany, można umówić sie na egzamin państwowy.

 

Pozytywny wynik egzaminu teoretycznego umozliwia przystąpienie do egzaminu praktycznego i jest ważny bezterminowo !!!

Egzamin praktyczny zaczynamy na placu manewrowym, wykonuje się tam jedynie trzy zadania: przygotowanie do jazdy, jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu z fragmentem łuku oraz ruszanie pod górkę. Umiejętność wykonania pozostałych manewrów sprawdza się już w normalnym ruchu ulicznym. Jazda po mieście trwa co najmniej 25 minut. Zanim jednak wsiądzie się do samochodu, należy wiedzieć jak sprawdzić, np.: poziom płynów w silniku i działanie świateł, a następnie jak ustawić fotele, lusterka i zagłówki. Te czynności, to także część egzaminu, którą wielu adeptów sztuki jazdy lekceważy.

-------zadania do wykonania na placu manewrowym:-------

ZADANIE 1

Przygotowanie samochodu do jazdy

Sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego - osoba egzaminowana musi zaprezentować że potrafi sprawdzić stan lub działanie wylosowanych 2 elementów, z następujących:

a) poziom oleju w silniku,
b) poziom płynu chłodzącego,
c) poziom płynu hamulcowego,
d) poziom płynu w spryskiwaczach,
e) działanie sygnału dźwiękowego,

----------------------------- oraz drugi element z następujących:
f) działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
g) działanie świateł mijania,
h) działanie świateł drogowych,
i) działanie świateł hamowania „STOP”,
j) działanie świateł cofania,
k) działanie świateł kierunkowskazów,
l) działanie świateł awaryjnych,
m) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych.
- odpowiednio jeżeli występuje.

losowania dokonuje za nas komputer-

następnie właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezpieczeństwa, (jeżeli pojazd jest w nie wyposażony), upewnienie sie czy drzwi pojazdu są zamknięte,
   - w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok pojazdu i lewy obszar przestrzeni za pojazdem,
   - w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok pojazdu i prawy obszar przestrzeni za pojazdem,
   - w wewnętrznym lusterku kierowca powinien widzieć przez tylną szybę obszar przestrzeni za pojazdem,
   - zagłówki powinny być ustawione blisko za głową na wysokości głowy,

 Zadanie 2

 Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu.

 Zadanie 3

 Ruszanie do przodu na wzniesieniu

 

 ------zadania do realizacji w ruchu miejskim------

Tabela 7 - Zadania egzaminacyjne - miasto:
1.Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego.
2.Jazda drogami dwukierunkowymi jedno- i dwujezdniowymi:
  a) o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu,
  b) posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości.
3.Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu.
4.Przejazd przez skrzyżowania:
  a) równorzędne (trzy- i czterowlotowe),
  b) oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu (znak A7, B 20, D1 oraz w połączeniu z tabliczkami T6a i c),
  c) z sygnalizacją świetlną,
  d) na których ruch odbywa się wokół wyspy,
  e) dwupoziomowe (wjazd i zjazd) *)
5.Przejazd przez przejścia dla pieszych.
6. W przypadku egzaminu dla kategorii B i B1 prawa jazdy wykonanie:
a) jeden z następujących manewrów parkowania:
- prostopadłe - wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy) przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowce i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa sie z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
- skośne – wjazd przodem wyjazd tyłem (możliwa jedna korekta toru jazdy) przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazujac je osobie egzaminowanej; po zaparkowaniu musi być możliwość opuszczenia pojazdu przez kierowce i pasażera z obydwu stron pojazdu, a pojazd musi być zaparkowany w sposób zgodny z przepisami ruchu drogowego (należy sprawdzić możliwość opuszczenia pojazdu); parkowanie odbywa sie z zachowaniem zasad ruchu drogowego,
- równoległe pomiędzy dwoma pojazdami (manewr jest wykonywany jeżeli jest możliwe   wyznaczenie miejsca do parkowania – możliwa jedna korekta toru jazdy) – wjazd tyłem – wyjazd przodem, przy czym miejsce do parkowania wyznacza egzaminator, wskazując je osobie egzaminowanej; długość miejsca do parkowania pomiędzy pojazdami powinna stanowić około 2 krotność długości pojazdu egzaminacyjnego; w trakcie wykonywania manewru możliwa jedna korekta toru jazdy; po
zaparkowaniu pojazd nie może stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; w
przypadku kiedy pojazd parkuje równolegle do krawężnika, w trakcie wykonywania manewru nie może najechać na krawężnik.
b) manewru zawracania na drodze jednojezdniowej – dwukierunkowej – możliwość wykonania manewru przy wykorzystaniu infrastruktury drogowej (bramy, wjazdy, podjazdy, zatoczki itp.) – zawracanie musi odbyć sie przy użyciu biegu wstecznego.
- miejsce do zawracania wyznacza egzaminator.
W przypadku błędnego wykonania manewru parkowania możliwe jest wykonanie manewru w innym miejscu wskazanym przez egzaminatora, a w razie braku możliwości znalezienia miejsca do wykonania manewru dopuszcza sie zamiennie wykonanie innego manewru parkowania.
7. Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*), przejazd przez tunel*) oraz obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego. (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 listopada 2008 r.)
8.Wykonanie manewrów:
  a) wyprzedzania, omijania, wymijania (dla kategorii A, A1 przy prędkości co najmniej 50 km/h),
  b) zmiany pasa ruchu i kierunku jazdy w lewo, prawo, oraz zawracania na skrzyżowaniu,
9 .Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu (manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania) – manewr nie dotyczy kategorii T prawa jazdy.
10.Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
- obowiązkowo w zakresie kategorii A1 i A prawa jazdy, w przypadku pozostałych kategorii nieobowiązkowe:
- w przypadku kategorii A i A1 prawa jazdy hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla,
- manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania.

*) Dotyczy miast posiadających przejazd kolejowy, skrzyżowanie dwupoziomowe lub tunel położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu manewrowego ośrodka egzaminowania.
**) Dotyczy miast z komunikacją tramwajową.

 

 zanim przystąpisz do egzaminu, przeanalizuj wspólnie z instruktorem wszytskie zadania, nie bagatelizuj tych które będą na samym początku w zadaniu 1 na placu manewrowym, ponizszą pomoc możesz sobie wydrukować:

ZBIORNIK Z PŁYNEM DO SPRYSKIWACZY
-utrzymujemy wysoki poziom płynu.
-poziom płynu sprawdzamy otwierając zbiorniczek.
-w zimę uzupełniamy wyłącznie płynem zimowym, w lecie letnim.

ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY Z PŁYNEM HAMULCOWYM
-poziom płynu w zbiorniku powinien się zawierać w zakresie między minimum, a maksimum.
-płynu hamulcowego nie powinno nigdy ubywać w znacznym stopniu.
-zauważony ubytek płynu wymaga skierowania pojazdu do serwisu.
-jeśli poziom zmniejsza się niepokojąco, jest to sygnałem awarii układu hamulcowego
-jeżeli w trakcie jazdy zapali się kontrola z wykrzyknikiem (!), należy natychmiast przerwać jazdę.
-jeśli podczas ruszania zapali się kontrola z wykrzyknikiem (!) – nie rozpoczynamy jazdy, sprawdzamy zaciąg hamulca ręcznego.

ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY PŁYNU CHŁODZĄCEGO
-sprawdzamy na zimnym silniku.
-poziom powinien się zawierać w zakresie między minimum (przy przewodzie), a maksimum (na zgrzewie) – raczej bliżej maksimum.
-płyn chłodzący możemy dolać sami – na zimnym silniku.


WSKAŹNIK POZIOMU OLEJU W SILNIKU
(Miernik poziomu oleju - Służy do sprawdzania poziomu oleju w silniku)
-wyciągamy miarkę i wycieramy do sucha.
-wkładamy ponownie.
-wyciągamy i odczytujemy.

-sprawdzamy na zimnym silniku.
-samochód musi być ustawiony na prostej i równej nawierzchni.
-poziom oleju powinien się zawierać w zakresie między minimum, a maksimum.
-jeśli poziom oleju jest zbyt mały możemy uzupełnić go sami

KOREK WLEWU OLEJU
-dolewamy po trochu
-uzupełniamy:
1.olejem takim, jaki zaleca producent (zapisane w książeczce obsługi auta, jest to tylko zalecenie - można go uzupełnić tym samym typem dowolnej marki).
2.olejem takim, jakiego używaliśmy do tej pory.

 

Mamy nadzieję że te informacje są dla Ciebie pomocne. niektóre dodatkowe szczegóły możesz przypomniec sobie otwierając linki poniżej:

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Szczecinie

Sprawdź czy jesteś gotowy na egzamin teoretyczny - Testy egzaminacyjne online.

 

Najbardziej aktualne dane dotyczące przepisów ruchu drogowego -

 

Kodeks drogowy.

Sprawdź swoje umiejętności jazdy samochodem dzięki niewielkiej grze - Wirtualny egzamin wewnętrzny.

Płyny ekploatacyjne - czyli gdzie co wlewamy

Przejazdy kolejowe-prezentacja

nauka jazdy choszczno, prawo jazdy choszczno.

 

 


 powodzenia !!!

nauka jazdy choszczno, prawo jazdy choszczno, nauka jazdy, prawo jazdy, choszczno, elka choszczno, elka, łukasz kubiak, kubiak

nauka jazdy krzęcin, nauka jazdy pełczyce, nauka jazdy recz, nauka jazdy drawno

nauka jazdy barlinek, prawo jazdy barlinek, elka barlinek, kubiak barlinek

 prawo jazdy krzęcin, prawo jazdy pełczyce, prawo jazdy recz, prawo jazdy drawno

prowadzimy szkolenie w zakresie prawa jazdy kategorii A,B, B+E, C, C+E

© 2010 Ośrodek Szkolenia Kierowców ELKA ŁUKASZ KUBIAK ::
kontaktcennikgaleriaszkolenia, testyofertana początek...
www.szybkieprawko.pl - strony internetowe dla szkół nauki jazdy